Milford Sounds - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Reinoud, Gerard en Marjo Meukes - WaarBenJij.nu Milford Sounds - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Reinoud, Gerard en Marjo Meukes - WaarBenJij.nu

Milford Sounds

Door: meukes

Blijf op de hoogte en volg Reinoud, Gerard en Marjo

04 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Milford Sound

Vandaag druk programma dus vroeg op busje komt ons om 8.00 uur ophalen.
Met 9 pers gingen we op weg naar Milford Sounds een rit van 125 km over een weg die ze in de jaren dertig hebben aangelegd met de hand waardoor er ong 30 jaar over is gedaan (ong 5jaar stilgelegd vanwege de tweede wereld oorlog)
Onderweg hadden we al verschillende stops om foto's te maken (de tweede was al een auto die van de weg afgereden was)
Een gedeelte van een zijweg naar Hollyford valley was ook door hevige regenval afgesloten maar onze chauffeur werd gebeld dat de weg net weer open ging en we ook dat konden bezoeken.
Aangekomen in Milford sounds had de schauffeur geregeld dat we als eerste aan boord konden voor de mooiste plekjes en kregen we onze lunchpakketten uitgereikt.
Al vrij snel konden we uitvaren door het fjord dat een adembenemend schouwspel is , zeker op deze droge dag met af en toe zon ( het regent hier 200 dagen per jaar).
OM 18.00 uur waren we terug in Te Anau en om 20.15 hadden we het glowworm grotten bezoeken gereserveerd ditmaal was het water zover gezakt dat ook dit kon doorgaan dus snel eten en naar de boot.
Ook dit bezoek is zeker de moeite waard bijna kruipend de grot in en verder in een bootje in het stikke donker en muisstil zijn anders schrikken de wormen en doen ze hun lampje uit.
Het lijken net honderden hele kleine led lampjes waarvan er af en toe eentje uitgaat en een ander weer aan.
Uiteindelijk waren we om 23.00 uur weer in onze huisjes waar we nog een paar afzakkertjes hebben genomen na deze lange en indrukwekkende dag.