Op naar een lange vlucht - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Reinoud, Gerard en Marjo Meukes - WaarBenJij.nu Op naar een lange vlucht - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Reinoud, Gerard en Marjo Meukes - WaarBenJij.nu

Op naar een lange vlucht

Door: Meukes

Blijf op de hoogte en volg Reinoud, Gerard en Marjo

09 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Gisteravond heeeeeel veeeeel gewandeld om het centrum te vinden. Het leek wel van de aardbodem verdwenen, maar wel het hele industrieterrein bekeken. Eindelijk na een uur vonden we een italiaans restaurant, waar we maar zijn gaan eten voor ze dicht gingen, terwijl er bij ons motel notabene een italiaan om de hoek zit. Je snapt natuurlijk wel dat we met de taxi terug zijn gegaan. Vandaag gaat het beter. De zon schijnt, we hebben de juiste route naar het centrum gevonden en zijn door het zwaarst getroffen gebied gewandeld. Er was een parkeerprobleem hier, maar nu dus niet meer. Vele gebouwen zijn beschadigd en niet meer te repareren, maar staan er nog wel om uiteindelijk gesloopt te worden. Ook zijn we met een ouderwetse tram door een deel van dit zwaarst getroffen aardbevingsgebied gereden, een unieke ervaring. Nu zitten we op het vliegveld te wachten op onze lange vlucht, via Sidney en Bangkok, al met al zo'n 22 uur.

• 09 Januari 2014 - 17:11

Bennie,Nancy, Dylan En Owen:

Hallo bijna thuiskomers....
    Op weg naar Dubai dus en dat in maar 22 uur..... Vergeet niets met het pakken van de koffers, ff ophalen zit er niet in! Geniet van de laatste dag Nieuw-Zeeland en laat je inderdaad lekker verwennen in Dubai, met een knippe vol geld is dat volgens mij geen probleem.
    Hier is het stormachtig met regen, al we halen de 500mm volgens mij net niet....., maar lekker is wat anders. De vooruitzichten zijn vorst en een kleine kans op sneeuw, maar je weet hoe dat hier gaat.....d'r kump natuurlijk niks van.
    Tot gauw, groetjes vanaf de Stroetweg

• 10 Januari 2014 - 21:39

Rianne:

Nog even lekker genieten in Dubai om daarna het laatste "stukje" naar NL te vliegen. Dan kunnen jullie lekker nagenieten van een fantastische vakantie in Nieuw Zeeland. Fijn dat ik een klein beetje mocht meegenieten van deze prachtige reis!! Een hele goede vlucht terug en we zien en spreken elkaar snel!! Veel groetjes uit Lichtenvoorde. Rianne.

• 12 Januari 2014 - 05:31

Jacqueline:

hallo vakantie luitjes
    nog een paar uurtjes en dan zijn jullie weer terug gelukkig
    ik wil jullie bedanken voor de mooie en soms grappige reisverslagen waar wij allemaal van mee mochten genieten.
    ik hoop dat jullie genoten hebben en heel veel mooie herinneringen er van hebben.
    vond het super om alles te lezen vooral de fotos waren mooi
    geniet nog de laatste paar uurtjes in Dubai voor jullie weer het vliegtuig instappen
    ik zal blij zijn als ik jullie zo weer mag verwelkomen
    geniet nog even daar in het zonnige land ahahah is het hier niet
    veel liefs

jacqueline