Hobbiton - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Reinoud, Gerard en Marjo Meukes - WaarBenJij.nu Hobbiton - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Reinoud, Gerard en Marjo Meukes - WaarBenJij.nu

Hobbiton

Door: meukes

Blijf op de hoogte en volg Reinoud, Gerard en Marjo

22 December 2013 | Nieuw Zeeland, Whakatane

Vandaag gaat het eerst naar Matamata. We gaan naar het binnenste van de wereld, het Hobbiton Movie Set en Sheep Farm, ongeveer 1,5 uur rijden. Daar aangekomen is er voor ons helaas geen toer geboekt om 13.00 uur, Wat nu? Gelukkig kunnen we om 13.50 uur nog mee. Nog meer geluk, want de toer van 13.20 uur zit nog niet vol en junnen we nu meteen mee. Op verzoek van Reinoud zitten we ook nog eens in een echte oude toerbus.We worden halverwege gedropt en dan rest ons nog een wandeling van zo'n 2 uur door het Hobbiton dorp. We eindigen deze toer in The Green Dragon waar ons een drankje wordt aangeboden. Gereard en Marjo mogen alcohol, die kiezen natuurlijk voor beer en applecider, Reinoud (de chauffeur) moet het doen met een gingerale. Hierna nog 2 uur rijden naar Whakatane. Inchecken bij het White Island Rendevouz. Snel nog even eten bij The Ofifice en dan vroeg naar bed want morgen is het al vroeg uit de veren voor de White Island Vulcano Tour.