White Island Vulcano Tour - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Reinoud, Gerard en Marjo Meukes - WaarBenJij.nu White Island Vulcano Tour - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Reinoud, Gerard en Marjo Meukes - WaarBenJij.nu

White Island Vulcano Tour

Blijf op de hoogte en volg Reinoud, Gerard en Marjo

23 December 2013 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Om half 9 klaar staan voor het hotel. Bij het inchecken voor de tour krijgen we allemaal een hondebakje mee, Dit blijkt onze boarding pass te zijn. Met de boot Pee Jay en zo'n 35 mensen vertrekken we voor een anderhalf uur durende bootreis naar White Island. We hebben volgens insisders geluk, want het is een kalme zee. Toch zijn er op deze reis verschillende mensen zeeziek, maar dankzij de kotszakjes komt iedereen heelhuids over. Gelukkig hebben wij nergens last van. Het laatste stukje moeten we met rubber bootjes. Na een wandeling van 2 uur door de rottende eieren lucht en warm water proeven van de grond (smaakt naar?) komen we weer aan bij de rubberbootjes en varen we weer naar het schip. Na een extra rondje om het eiland en een lunchbox keren we weer terug naat de town. Nu nog een autorit van 1,5 uur en dan zijn we in Rotorua onze eindbestemming voor deze dag.