De overtocht - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Reinoud, Gerard en Marjo Meukes - WaarBenJij.nu De overtocht - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Reinoud, Gerard en Marjo Meukes - WaarBenJij.nu

De overtocht

Door: meukes

Blijf op de hoogte en volg Reinoud, Gerard en Marjo

26 December 2013 | Nieuw Zeeland, Picton

Voor ons kerstdiner in Wellington moesten we wel even zoeken want de stad lijkt wel uitgestorven op kerstavond.
Na een uurtje wandelen treffen we dan toch nog een paar restaurants aan waar we kunnen eten,na het eten maar weer terug naar hotel waar we in de lobby nog een beetje hebben gekaart en een paar borrels hebben gedronken en toen optijd ons nest in want we moeten vroeg weer op om de ferry te halen naar Picton op het zuidereiland.
Om 6.15 ging de wekker af en hebben we nog snel een ontbijtje genuttigd waarna we de spullen in de auto hebben geladen en we naar de ferry vertrokken terwijl het ook nog eens regende bij aankomst konden we bijna meteen aan boord met de auto en hebben we een plekje aan boord in de bar bemachtigd.
De overtocht duurde 3 uur maar het duurde nog wel even voor de boot vertrok om12.00 uur legde de boot aan in Picton waarna het nog 20 min duurde voor we van boord reden en we een supermarkt konden gaan zoeken .
In het volgende resort De Bay of Many Cove waar we twee nachten verblijven moeten we met de watertaxi naar toe die om 13.30 uur vertrekt en moeten we zelf voor eten en drinken zorgen (is alleen een restaurantje en verder niets te koop)
Al met al om 13.20 aangekomen bij de watertaxi die exact op tijd vertrok en zijn eerste halte na een 40 min varen was ons resort waar we hartelijk werden ontvangen door de staf die meteen de koffers en boodschappen in ontvangt namen en we een rondje resort kregen (dat overigens op een steile heuvel ligt) en naar ons huisje werden gebracht met balkon en slaapkamers die uitkijken over de baai waar de spullen al waren afgeleverd en de zon ook weer te zien is.
Natuurlijk ook nog de hartelijke felicitaties aan Pascal en Danny. We zullen een borrel of twee op jullie drinken. De chocola en de taart houden we nog tegoed. Hiep hiep hoera.

• 26 December 2013 - 16:33

Bennie, Nancy, Dylan En Owen:

Merry X-mas, ook al zit het er dan alweer bijna op!!! De broodjes worst waren, zoals elk jaar, weer heerlijk en gek genoeg was er voor iedereen genoeg....
    Het kerstdiner bij oma hebben we er inmiddels ook op zitten, we kwamen tot de conclusie dat er volgend jaar een extra tafel moet worden bijgezet......het paste dit jaar allemaal net en aangezien Rein volgend jaar moet beknibbelen op zijn uurtjes zal een overtocht van deze omvang er wel niet inzitten...
    Zo te lezen hebben jullie een vol programma en daardoor vermoeden wij dat de foto's, die ook wij missen, wel bij thuiskomst op een nog te plannen foto-avond zullen worden geshowd...met bijbehorend live reisverslag!!
    Vanuit vakantie vierend Harreveld zeggen wij Enjoy, have fun en tot de volgende keer!!
    groetjes!!!!!!!

• 26 December 2013 - 22:02

Clemens En Agnes Wiegerinck:

Hallo allemaal, Ik ben sinds vandaag achter dat we je via deze site jullie kunnen volgen.

Ten eerste willen we je nog prettige kerstdagen toewensen.

Zo te lezen hebben jullie het tot nu toe wel naar je zin, al krijgen we via deze site weinig foto"s te zien.

Wij wensen jullie nog veel plezier en blijven jullie volgen.

Vanuit Beltrum alsnog de groeten

• 26 December 2013 - 22:39

Reinoud, Gerard En Marjo Meukes:

hallo beppie en fam wij hebben hier toch echt wel bij elk verslag fotos geplaatst die zouden te zien moeten zijn ook bij jullie

• 27 December 2013 - 00:24

Anita:

Ik kan de foto's wel zien. Ziet er allemaal goed uit. Hey Marjo, je bent toch wel wat gewend, waarom dan dat gasmasker op?

• 27 December 2013 - 00:57

Reinoud, Gerard En Marjo Meukes:

Hey Anita, just for show. Heb dat ding niet voor niets meegekregen, dus gebruiken maar, er is tenslotte voor betaald. Weet je er is hier ook overal WIFI, iets voor jouw om naar toe te gaan?

• 02 Januari 2014 - 10:16

Pascal:

Bedankt voor de felicitatie!! :-)
    We doen 't dunnetjes over als jullie terug zijn! :-)